Vem är viktigast i ditt företag?

Innan vi ändrade inriktning på vår verksamhet så sålde och installerade vi värmepumpar till villaägare. Under dessa år var den ständiga frågan om det var priset som var den avgörande faktorn om kunden valde vår offert eller inte. Det blev aldrig någon ordentlig undersökning gjord på detta men vi har funderat mycket på hur mycket priset spelar in för kunden.

Det finns en undersökning från Rockefeller institute/Tarp Studies som säger att kunden byter leverantör av olika anledningar och den största anledningen är ett bristande intresse från leverantören.

  • Leverantören har upphört – 4%.
  • Konkurrenternas bearbetning – 5%.
  • Lägre pris från annan leverantör – 9%.
  • Fick inte vad vi önskade – 14%.
  • Bristande intresse från leverantören – 68%.

Kort sagt så jobbar vi efter ett enkelt konceptet som innebär att vi alltid tar hand om våra kunder och vi löser deras problem. När du vänder dig till oss så vill vi att du ska känna att du har gjort en bra affär helt enkelt!

Vem är viktigast i ditt företag?


Våra tjänster