Vem är viktigast i ditt företag?
När vi startade vårt företag för många år sedan så sålde och installerade vi värmepumpar. Under denna tid var den ständiga frågan om det var priset som var den avgörande faktorn om kunden valde vår offert eller inte. Vi gjorde aldrig någon ordentlig undersökning på detta men vi har funderat mycket på hur mycket priset spelar in för kunden.
Det finns en undersökning från Rockefeller Institute/Tarp Studies som säger att kunden byter leverantör av olika anledningar. Den största anledningen enligt undersökningen är ett bristande intresse från leverantören.
- Leverantören har upphört – 4 %.
- Konkurrenternas bearbetning – 5 %.
- Lägre pris från annan leverantör – 9 %.
- Fick inte vad vi önskade – 14 %.
- Bristande intresse från leverantören – 68 %.
Kort sagt så jobbar iallafall vi efter ett enkelt koncept som innebär att vi alltid tar hand om våra kunder genom att vi löser deras problem. När du vänder dig till oss så vill vi att du ska känna att du har gjort en bra affär helt enkelt!